انتخاب مبلمان خوب و مناسب

طراحي و دكوراسيون داخلي مدرن و پيشرفته

انتخاب مبلمان خوب و مناسب

۵ بازديد

انتخاب مبلمان خوب و مناسب ۱

انتخاب مبلمان خوب و مناسب گزينه اي حساس است كه علاوه بر نوع پارچه و جذابيت هاي رنگي فاكتورهاي مهم تر ديگري نيز بايد مورد توجه خريدار قرار بگيرد. اين فاكتورها علاوه بر استانداردهاي انتخاب مبلمان و مشخصات آن به بررسي فضا و محيطي كه قرار است مبلمان در آن مورد استفاده قرار بگيرد مي پردازد.  اگر تصميم به انتخاب مبلماني مناسب براي منزل خود داريد با توجه به دستورالعمل هايي كه در اين مقاله براي شما شرح مي دهيم مي توانيد در كنار تمام محدوديت هاي موجود در محيط بهترين و درست ترين انتخاب مبلمان را انجام دهيد.

ارگانومي

علم ارگونومي به ما كمك مي كند تا با اطلاعات مفيدي كه در اختيارمان قرار مي دهد در هر موردي انطباقي عالي بين اجسام، عناصر و هر چيز ديگري با انسان برقرار شود. ارگونومي در انتخاب مبلمان به شما كمك مي كند تا محصولاتي را انتخاب نماييد كه به عبارتي ارگونوميك و يا همان مهندسي ساز باشد و كمترين مشكل و آسيب را براي مصرف كننده به همراه داشته باشد. ارگونومي در انتخاب مبلمان يعني رعايت ايمني و استانداردهاي لازم در تمام حالات بدن استفاده كننده از جمله حالت نشسته ، خوابيده و… كه در طولاني مدت آسيبي به مهره ها و ستون فقرات ما نرسانند. به عنوان مثال براي كار با كامپيوتر صندلي هايي با ارگونومي مناسب و قابل تنظيم ايجاد شده اند كه در استفاده روزانه كمترين فشار به ستون فقرات، مهره ها، گردن و كمر وارد مي شود و در زمان استفاده از آن ها با توجه به سه زاويه ۹۰ درجه اي كه در بدن ايجاد مي گردد كاملا قابل تشخيص مي باشد.

سازه مبلمان ها

مبلمان ها يكي از عناصري هستند كه در تمام مكان ها در طول شبانه روز به طور  دائم براي همه افراد مورد استفاده هستند و همه افراد در تمام رنج ههاي سني از آن ها استفاده مي كنند پس انتخاب مبلمان مناسب با توجه به سازه ي آن موضوع مهمي است. مبلمان ها از لحاظ سازه به دو دسته ي چوبي، فلزي و پلاستيكي تقسيم مي شوند.

سازه ي چوبي
قديمي ترين عنصر در ساخت مبلمان استفاده از چوب مي باشد كه حتي قبل تر از قرن بيستم از آن استفاده مي شده است بهترين و معروف ترين چوب هاي قديمي براي ساخت مبلمان هاي چوبي چوب درختان گردو، گيلاس، راش، روس و … هستند، اين چوب ها در مبلمان هاي كلاسيك و منبت كارهاي مبلمان ها استفاده مي گردند. امروزه در مبلمان هاي راحتي معمولا از چوب هاي ارزان قيمت و MDF استفاده مي گردد. امروزه به دليل كوچك بودن فضاهاي خانه ها براي انتخاب مبلمان، مبلمان هاي راحتي الويت بالاتري دارند.

نوع اتصال چوب ها در مبلمان هاي كلاسيك با استفاده از نبشي چوبي، پيچ، كام، زبانه و دوبل چوبي آج دار انجام مي شود و در مبلمان هاي راحتي براي براي اتصال قطعات چوب از پيچ، كام، نبشي چوبي و زبانه استفاده مي گردد.

 

لمينت نيز امروزه خيلي زياد درساخت و انتخاب مبلمان مورد استفاده قرار مي گيرد زيرا چوب ها قيمت هايي بالايي دارند و استفاده از چوب ها باعث كاهش منابع طبيعي جنگل ها مي شود، لمينت ها نيز از جنس چوب مي باشند اما لايه هايي نازكي از چوب هستند كه به صورت فشرده شده بهم مي چسبند، اين چوب ها ظاهري زيباتر و داراي استحكام بيشتري نسبت به چوب هستند.

سازه ي فلزي
فلز بيشترين كاربرد را در سازه ي هاي مبلمان دارد، در تهيه قطعات ريز، نبشي ها و قطعات قالب گيري شده در ساخت مبلمان معمولا از آلومينيوم استفاده مي شود زيرا خاصيت شكل پذيري بالايي دارد اما در مقابل استحكام آن نيز كم است. فلزها هرچه مستحكم تر باشند خاصيت شكل پذيري كمتري دارند.

سازه ي پلاستيكي
در اين مبلمان ها از لمينت هاي پلاستيكي كه لايه هاي كاغذي ضخيم با رزين ملامينه هستند استفاده مي شود. اين لمينت ها انواع مختلفي دارند: اكروليك ها،پلاستيك هاي قالب گيري شده و فايبر گلاس

انتخاب صندلي هاي پلاستيكي به دليل مشخصات وزن كم، مقاومت بالا، استحكام زياد، ظاهر درخشان و زيبا، اشكال مختلف، تنوع رنگي بالا و ضد آب بودن مي باشد.

 

طراحي داخل ويلا , طراحي رستوران سنتي , بازسازي ساختمان قديمي , ويترين جلوي مغازه , دكوراسيون داخلي , طراحي دكوراسيون داخلي اداري , طراحي داخلي , طراحي داخلي مطب دكتر دكوراسيون داخلي طلا فروشي , طراحي داخلي در كيش , طراحي داخلي در اهواز , طراحي داخلي در شيراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.